Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Όψεις της καθημερινής ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή
Για μαθητές και μαθήτριες Ε΄και Στ΄Δημοτικού
Για τη σχολική χρονιά 2022-2023 οι εκπαιδευτικοί το υλοποιούν ΜΟΝΟΙ τους.
Το πρόγραμμα «Όψεις της καθημερινής ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή» συνοδεύεται από «βιβλίο για τον εκπαιδευτικό» και «βιβλίο για τον μαθητή». Στόχος είναι να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν μόνοι τους το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με την τάξη τους και να πραγματοποιήσουν μια ευχάριστη εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο.
Πρόκειται για πρόγραμμα που είναι ιδιαίτερα αγαπητό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος
Στο πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές να:
- προσεγγίσουν τον χώρο και την έννοια του μουσείου
- μάθουν να παρατηρούν τα αντικείμενα και να αντλούν πληροφορίες από αυτά
- προχωρήσουν στην ερμηνεία των αντικειμένων
- αντλήσουν πληροφορίες για την καθημερινή ζωή στην Παλαιοχριστιανική εποχή
- εργαστούν ομαδικά.
Οδηγίες για να οργανώσετε την επίσκεψή σας στο Μουσείο
Οργανώστε εγκαίρως την επίσκεψή σας.
Τηλεφωνήστε στο Μουσείο για να κλείσετε ραντεβού στο 2313 306422.
Η είσοδος στο Μουσείο για τα σχολικά τμήματα και τους εκπαιδευτικούς που τα συνοδεύουν είναι δωρεάν.
Στο σχολείο πριν την επίσκεψη
- Για την καλύτερη λειτουργία του προγράμματος χρειάζονται δύο συνοδοί-εκπαιδευτικοί.
- Χωρίστε τα παιδιά σε 4-5 ομάδες των 5-7 ατόμων (όσο λιγότερες είναι οι ομάδες τόσο πιο εύκολα μπορείτε να τις διαχειριστείτε).
- Αν θέλετε μοιράστε σε κάθε ομάδα τις σελίδες 1-3 από το βιβλίο για τον μαθητή ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να τοποθετηθούν στο χώρο και στο χρόνο.
- Μιλήστε για το τι είναι ένα μουσείο και τι πρέπει να προσέχουμε κατά την επίσκεψή μας σε αυτό.
- Μπορείτε να πάρετε ιδέες για δραστηριότητες πριν και μετά την επίσκεψη στο μουσείο από το βιβλίο του εκπαιδευτικού
Στο μουσείο
- Στο χώρο υποδοχής του Μουσείου συνεννοηθείτε με τους φύλακες για το πού θα αφήσουν τα παιδιά τα πράγματά τους (τσάντες, πανωφόρια).
- Ζητήστε να σας δώσουν το εκπαιδευτικό υλικό.
- Δώστε σε κάθε ομάδα ένα φύλλο εργασίας.
- Πηγαίνετε στην αίθουσα 2 όπου θα υλοποιήσετε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
- Βάλτε τους μαθητές σας να καθίσουν σε κύκλο ακριβώς μπροστά στα αντικείμενα που παρατηρούν, ώστε να μπορέσουν εύκολα να τα εντοπίσουν. Μην τους αφήνετε να ψάχνουν σε όλη την αίθουσα τα αντικείμενα, γιατί αυτό θα δημιουργήσει αναστάτωση στο Μουσείο και σ’ εσάς.
- Να είσαστε κοντά τους ώστε να βοηθάτε, χωρίς όμως να δίνετε τις απαντήσεις.
- Στο τέλος, κάθε ομάδα παρουσιάζει τα αντικείμενα και τις πληροφορίες που συνέλεξε, στο σύνολο των μαθητών.
Επιπλέον πληροφορίες
Αφού τοποθετηθούν οι μαθητές στο χώρο και στο χρόνο, στη συνέχεια σε ρόλο αρχαιολόγου μελετούν και καταγράφουν αντικείμενα της έκθεσης με σκοπό να κατανοήσουν την εργασία του αρχαιολόγου και να εξοικειωθούν με την παρατήρηση των αντικειμένων και την ερμηνευτική διαδικασία.
Μέσα από την εργασία σε ομάδες και με τη βοήθεια των φύλλων εργασίας τα παιδιά κατανοούν την αξία της συνεργασίας και καλούνται να ασκήσουν την κριτική τους σκέψη. Με το πρόγραμμα αποκτούν την εμπειρία μιας ευχάριστης και εποικοδομητικής επίσκεψης στο Μουσείο.
Παρατηρήσεις
Με την κατάλληλη προσαρμογή το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί κατόπιν συνεννόησης και σε ειδικές ομάδες κοινού, όπως κωφούς ή σε άτομα με κινητικά προβλήματα.
Ιστορικό
Το πρόγραμμα «Όψεις της καθημερινής ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή» σχεδιάστηκε το 2001 στο πλαίσιο του προγράμματος «Μελίνα, Εκπαίδευση και Πολιτισμός».
Ανατυπώθηκε με χορηγία του ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη.
Μέχρι σήμερα έχουν γίνει δύο αξιολογήσεις, μια προκαταρκτική και μια κατά την πορεία υλοποίησής του από μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σ’ αυτό. Τα συμπεράσματα της αξιολόγησης βρίσκονται στο:
Βεροπουλίδου, Ρ. (2008). «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού», στο Μπούνια, Α., Νικονάνου, Ν., Οικονόμου, Μ., Η Τεχνολογία στην Υπηρεσία της Πολιτισμικής Κληρονομιάς, Διαχείριση, Εκπαίδευση, Επικοινωνία, Αθήνα, 323-334.
Κοινό
ΑΜΕΑ, Μαθητές, Εκπαιδευτικοί
Αριθμός ατόμων
Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές). Δύο τμήματα ενός σχολείου μπορούν να υλοποιούν ταυτόχρονα δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Χρειάζεται να συμμετέχουν ενεργά τουλάχιστον δύο (2) εκπαιδευτικοί σε κάθε πρόγραμμα.
Πληροφορίες Κρατήσεων
Επικοινωνήστε τηλεφωνικά με τον τομέα εκπαιδευτικών προγραμμάτων για να ορίσετε την ημερομηνία επίσκεψης στο Μουσείο. Τηλέφωνο: 2313 306 420 και 2313 306 476
Χώρος
Αίθουσα 2
Σχεδιασμός
Ε. Φουρλίγκα, Στ. Γρόσδος
Χρηματοδότηση
ΜΕΛΙΝΑ, Εκπαίδευση και Πολιτισμός (ΥΠΠΟ ΚΑΙ ΥΠΕΠΘ), Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη