Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Μάθε, παίξε, ψάξε για τη συντήρηση!
Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης Μάχη με το χρόνο και είχε ως στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τη δουλειά του συντηρητή αρχαιοτήτων. Με τη βοήθεια φωτογραφικού υλικού και την μαιευτική μέθοδο, οι μαθητές συζητούσαν για την ανασκαφή, τη δουλειά των αρχαιολόγων και στη συνέχεια για τη δουλειά των συντηρητών. Με τη βοήθεια φωτογραφιών που μοιράζονταν στα παιδιά, παρατηρούσαν αντικείμενα πριν και μετά τη συντήρηση και διαπίστωναν τη σημαντική δουλειά των συντηρητών. Συνειδητοποιούσαν έτσι τη διαδικασία από την ώρα που ανακαλύπτονται τα αντικείμενα σε μια ανασκαφή, ως την ώρα που τελικά εκτίθενται στο μουσείο.
Το πρόγραμμα ολοκληρωνόταν με δύο επιδαπέδια παιχνίδια που έπαιζαν οι μαθητές, χωρισμένοι σε 4 ομάδες. Ανά δύο ομάδες έπαιζαν το ένα από τα δύο παιχνίδια, με στόχο την εμπέδωση όσων έμαθαν σχετικά με τη συντήρηση. Το ένα παιχνίδι είχε ως θέμα τη συντήρηση της κεραμικής, με παράδειγμα ένα πινάκιο και το άλλο τη συντήρηση των ψηφιδωτών.
Κοινό
Μαθητές
Διάρκεια
Περίπου 60 λεπτά.
Αριθμός ατόμων
Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές). Δύο τμήματα ενός σχολείου μπορούν να υλοποιούν ταυτόχρονα δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Χρειάζεται να συμμετέχουν ενεργά τουλάχιστον δύο (2) εκπαιδευτικοί σε κάθε πρόγραμμα.
Χώρος
Πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων "Κυριάκος Κρόκος"
Σχεδιασμός
Ι. Κούκουνα (μεταπτυχιακή φοιτήτρια Διατμηματικού Μουσειολογίας) Ε. Φουρλίγκα, αρχαιολόγος-μουσειολόγος
Χρηματοδότηση
Ίδρυμα A. Γ. Λεβέντη